PROJECTE FOTOGRÀFIC
00/03/2025 al 00/03/2025
Descripció del curs:
Com construir un projecte fotogràfic exitós desde la fase de la pre-producció a la venda del projecte.
- Monitora: Hanna Jarzabek
- Horari: dissabte de 10 a 14h i de 15’30 a 19’30h i diumenge de 10 a 14h
- Preu: 90 €
Nascuda a Polònia (1976); entre 1996 i 2008 Hanna Jarzabek va viure a Ginebra, on va acabar el seu Màster en Ciències Polítiques i va començar la seva carrera com a analista-politòleg per a diferents agències de l’ONU.
Va desenvolupar la seva passió per la fotografia documental
en viatges a Filipines, la Franja de Gaza i l’Iran.
Des de 2008 viu i treballa a Barcelona com a fotògrafa freelance.
Els seus reportatges varen ser publicats en revistes com: Le Nouvel Observateur (França), Interviú, El Periódico de Catalunya, Zazpika (Espanya), Gazeta Wyborcza i Polityka (Polònia), entre d’altres.
Guanyadora de diverses beques, premis i mencions, ha esposat la seva obra i participat a festivals de fotografia nacionals i internacionals
Les seves fotografies van ser incloses al documental
“Política, Manual deinstrucciones” de Fernando León de Aranoa (2016) i publicades pels col·lectius de foto-periodistes, com GEAPHOTOWORDS.
Del 2014 ençà col·labora amb la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, elaborant projectes audiovisuals sobre la diversitat sexual i de gènere.
1 – Pre-producció i producció.
· Elaboració i planificació del projecte documental: com seleccionar el tema, com encarar-lo, investigació i com construir la seva tesi de treball.
· Elecció del format: evaluació d ediferents menes de format (fotografia, multimèdia, transmèdia); adaptació del format segons cada tema i segons sortides concebibles; equipament i material necessari per a cada format.
· Desenvolupament de la Producció: Elaboració de diferents fases de producció; contactes previs i recerca de contactes in-situ.
· Realització del projecte: desenvolupament narratiu al terreny; possibles problemes i dubtes en el trancurs del treball.
2 – Realització i Finançament.
• Realització del projecte: Construcció d’un discurs narratiu coherent; possibles problemes i dubtes de en el desenvolupament del treball; aspectes legals de la realització (permisos i contractes).
• Finançament: Recerca de fons i menes de finançament; elaboració -del pressupost; preparació del dossier per a demanar finançament (beques, Institucions: exemples).
3 – Pla de difusió i estratègies de venda.
• Evaluació de possibles sortides: premsa, concursos fotogràfics, festivals, exposicions, xerrades I projeccions, Difusió en línia, multimèdia i transmèdia, agències.
• Preparació de propostes de difusió i venda.
• Incorporació del text a les propostes de venda i de com “protegir” el seu tema: (sinopsi del projecte, prus de foto).